Baharın o mis kokusu yavaş yavaş doğaya yerleşmeye başlarken, bedenimizde olduğu kadar ruhumuzda da çeşitli değişimler meydana geliyor. Çoğu kişi kendisindeki bu değişimlere bir anlam veremezken, bilim insanları bu durumu “Mevsimsel Depresyon” olarak adlandırıyor. Mevsimsel depresyon diğer bir deyişle bahar depresyonu sizin de ruhunuza uğrarsa panik olmayın çünkü birkaç pratik eylemle bu depresif ruh halinden kurtulabilirsiniz.

Bahar Depresyonu Belirtileri

*Halsizlik

*Yorgunluk

*Bitkinlik

*İştah ve uyku bozukluğu

*Tembellik hissi

*Erteleme davranışı

*Dikkat bozukluğu

*Odaklanma sorunu

*İsteksizlik

*Günlük hayata motive olamama

Bahar Depresyonuna Karşı Neler Yapabilirsiniz?

Öncelikle şunu bilmelisiniz ki her insan dönem dönem depresif bir ruh haline girebilir. Kısa süreli olan bu ruhsal durum çoğu kez kendiliğinden geçer. Mevsimsel depresyon da geçicidir ancak sizin de çaba göstermeniz gerekebilir.  Kadınlarda erkeklere göre daha çok gözlemlenen bu ruh hali, kış aylarından yaz aylarına geçişte ve aynı şekilde yaz aylarından da kışa geçişte kendini gösterir.

*Size uygun saatlerde, mümkünse gün aşırı yarım saatlik tempolu olmayan yürüyüşler yapabilirsiniz. Böylelikle beyniniz daha çok seratonin/mutluluk hormonu salgılayacaktır.

*Kendinize her gün için küçük ve pratik hedefler oluşturabilirsiniz. Böylelikle güne motive olmanız kolaylaşacaktır.

*Beslenme düzeninizde dengesizlik varsa sağlıklı beslenmeyi amaçlayıp, hemen uygulamaya başlayabilirsiniz. Böylelikle bitkinlik, halsizlik gibi olumsuz duyguları geride bırakabilirsiniz.

*Ertelediğiniz her ne varsa listesini yaparak, en kolay olandan başlayarak eyleme geçebilirsiniz. Böylelikle özgüveninizde yükselme hissedeceksiniz.

*Ve elbette sevdiklerinize zaman ayırarak, onlarla kaliteli vakit geçirmek de size iyi gelecektir.

Depresyonsuz günler dileğiyle, sevgiyle kalın ve ruhunuza çok iyi bakın.

İlkim ÖZ

Psk.Evlilik ve Aile Terapisti