Seranova Seramik Dünya Markası Oldu

Seranova Seramik Dünya Markası Oldu

UMPAŞ Holding, Hilmi Alper’in Yönetim Kurulu Başkanı olmasıyla çok yol kat etti. Özellikle Seranova Seramik ile büyük başarı sağlayan Holding, toplamda 12 milyon metrekarelik üretim kapasitesine sahip Seranova markası ile dünyaya parmak ısırtıyor. Bu başarı kuşkusuz tek bir kişiye mal edilmez. Lakin Hilmi Alper ve Yönetim Kurulu’nun emeğini görmezd

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: center; font: 11.0px 'Swis721 Cn BT'}

UMPAŞ Holding, Hilmi Alper’in Yönetim Kurulu Başkanı olmasıyla çok yol kat etti. Özellikle Seranova Seramik ile büyük başarı sağlayan Holding, toplamda 12 milyon metrekarelik üretim kapasitesine sahip Seranova markası ile dünyaya parmak ısırtıyor. Bu başarı kuşkusuz tek bir kişiye mal edilmez. Lakin Hilmi Alper ve Yönetim Kurulu’nun emeğini görmezden gelmek de yanlış olur. Zira UMPAŞ Holding’in borsada işlem görmesi dahi başlı başına bir başarıdır. 


İş dünyasının ‘duayen profesyonellerinden’ Hilmi Alper’in Yönetim Kurulu Başkanı olduğu UMPAŞ Holding hızla büyümeye devam ediyor. 2014 senesinde ortaklarının yüzünü güldürmeyi başaran Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Hilmi Alper oldukça heyecanlı. Zira Alper, ortaklarına kâr payı dağıtmak için gün saydıklarını açıklıyor. 

Türkiye’nin en saygın iş dünyası ve politika yayınlarından Ekonometri dergisine konuşan UMPAŞ Holding Yönetim Kurulu Başkanı duruma oldukça mütevazı yaklaşıyor ve görünen başarının altına tek başına imza atmak istemediğini söylüyor. Holding Yönetim Kurulu’ndan idari personele, işçilerden bayilere kadar binlerce kişinin alın terini hatırlatan Alper, hal böyle olunca başarının kaçınılmaz olduğunu açıklıyor. 

Hilmi Alper’in Ekonometri dergisinden Sertaç Kantarcı’ya verdiği yanıtlar şöyle; 


Seranova Seramik’in sektördeki durumunu değerlendirmek gerekirse neler söylersiniz?

Seranova Seramik, 600 bin metrekare alanda kurulmuş, 65 bin metrekare kapalı alana sahip dev bir fabrikadır. Yıllık kapasitesi tam 12 milyon metrekare olan tesis, çift pişirim duvar karosu, yer karosu ve porselen karo üretiyor. Son dört yılda 8 milyon Avro yatırım yaparak sektörde dikkatleri üzerine çeken şirket, dünyanın onlarca ülkesine doğrudan ihracat yapıyor. 


Seranova’nın gelişim sürecini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Holding bünyesindeki ‘Yeni Birlik Makine’ birçok seramik fabrikasının kalıp imalat ve revizyonlarını sürdürürken, son iki yılda 1 buçuk milyon Türk Lirası yatırım yaparak otomotiv ve silah sanayine parça imal edebilecek konuma geldi. Üç vardiya çalışmasına rağmen taleplere yetişmekte güçlük çeken şirketin bilanço kârlılık rakamları her geçen yıl artıyor. 


Ülke istihdamına ne derece katkı sağlıyorsunuz?

UMPAŞ Holding halka açık çok ortaklı yapısına rağmen uygulanan stratejik plan dâhilinde sistemli ve kontrollü şekilde büyümesine devam ederken toplamda 600 kişiyi istihdam ederek ülke istihdamına katkı sağlıyoruz.


Yatırıma Büyük Kaynak

Yatırım konusunda hangi aşamalardan geçtiniz?

2008 yılında üçüncü pişirim adı verilen bordür ve dekor hattını tamamladık. Daha sonra 2011 yılında porselen karo hattını kurarak hem ürün çeşidini ve kalitesini hem de üretim kapasitesini artırdık. 6 adet dijital baskı makinası ile yeni teknolojik gelişmelere ayak uydurarak katma değeri yüksek büyük ebatlı ürünleri üretmeye başladık. 


Son iki yılda ise ‘polisaj ve kareleme makinası’ ve ‘nano yüzey kaplama makinası’ ile birlikte ‘cut-crush’ adı verilen kesme kareleme makinası aldık. ‘Easy color’ adı verilen gövde boyama makine yatırımları sayesinde de kapasitemizi oldukça artırma fırsatı bulduk. Son olarak çember-streç makinesi ile büyük kolaylık sağladık. Diğer yandan 2015 itibariyle granit yatırımı yapmayı hedefliyoruz. Yeni ürünler ve konseptlerle karşınıza çıkacağız. Bu hedefimize de en kısa zamanda ulaşacağımıza inanıyorum. 


Seranova’da Altın Yıl 2014

2014 yılı sonunda 110 milyon Türk Lirası ciroya ulaşması beklenen Seranova Seramik, Türkiye genelinde 57 aktif bayisi ve 38 ülkeye yaptığı ihracatı ile sektörde ilk on firma arasında yerini aldı. Son iki yılda bayi ve yeni showroom yapım ve açılışlarına hız veren Seranova; İzmir, Bursa, Gaziantep, Antalya, Eskişehir, Şanlıurfa, Kahramanmaraş, Diyarbakır ve Cizre’ de açılışlar yaptı. Markanın Mersin, Adana, Kayseri, İstanbul açılışları ile bu süreç devam edecek. Ekonometri dergisine verdiği röportajda büyüme eğiliminin süreceğini açıklayan Alper, yurtdışındaki başarılarının artarak devam edeceğinin de sinyallerini veriyor.  


Ürünlerinizi hem yurtiçinde hem de yurtdışında tanıtmak için neler yapıyorsunuz?

Seranova Seramik ürünlerinin kullanılmadığı kıta yok dersek yalan olmaz. Zira Uşak’taki fabrikamızdan dünyanın onlarca ülkesine ürün gönderiyoruz. Asya, Avrupa, Kuzey ve Güney Amerika, hatta Okyanusya ülkelerinde dahi ‘Made in Turkey’ damgalı Seranova ürünlerini görebilirsiniz. Tabi böyle bir başarı için öncelikle markanızı o pazara doğru bir şekilde tanıtmanız gerekir. Bu hususta özellikle yurtdışı fuarlar büyük önem teşkil ediyor. Firma olarak Amerika Birleşik Devletleri, Nijerya, Suudi Arabistan, İtalya ve Almanya fuarlarını, yurt içinde ise İstanbul-Unicera Fuarları başta olmak üzere hiçbir doğru fırsatı kaçırmıyoruz. Zira yönetim yaklaşımımız klasik ‘üret-sat’ mantığının çok ötesinde. Seranova Seramik olarak öncelikle Türkiye için üretiyoruz. Yani bu işin bir de manevi boyutu var. Zira yurtdışında kullanılan tek bir Türkiye ürünü, yurdumuzun imajı için büyük bir reklam özelliği taşıyor. 


Seranova Seramik’in ihracat konusunda Türkiye’ye katkıları neler?

2012 yılında önce tasarım açısında Amerika ve Avrupa bölgesine pek de hitap etmiyorduk. Ürün geliştirme projelerimiz sonucunda tasarım açısından ağırlığımızı Batı’ya çevirdik. Ve şu anda ürünlerimiz tasarım açısından eşit olarak Doğu’ya ve Batı’ya yönelik çalışmalar içeriyor. İhracatta 17 milyon dolar seviyelerine ulaşan ihracat hacmiyle ülkesine döviz kazandıran önemli bir şirket olmaya devam ediyoruz. 


Sektörde rekabet konusunda ne durumdasınız?

Dünya’da İtalya ve İspanya gibi seramik sektöründe markalaşmış ülkeler ile rekabet ediyoruz. Bu ülkeler ile rekabet edebilir hale gelmek hem bizim için hem de Türkiye için önemli bir fırsat. Bu fırsatı değerlendirerek dünya pazarında daha geniş bir alana açılabiliriz.


Cİro 17 Mİlyon

İş dünyasının ‘duayen profesyonellerinden’ Hilmi Alper’in Yönetim Kurulu Başkanı olduğu UMPAŞ Holding, hızla büyümeye devam ediyor. Holdingin lokomotif şirketlerinden Seranova ile uluslararası bir başarı sağlayan Alper, şirketin ödenmiş sermayesinin 42 milyon, cironun ise 17 Türk Lirası olduğunun da altını çiziyor. 


Ekonometri dergisine verdiği röportajda UMPAŞ  Holding’in ‘amiral gemisi’ Seranova Seramik’in son üç senede kaydettiği mesafe ile konsolide aktif varlığını 215 milyon Türk Lirasına ulaştığını belirten Alper, her yıl kâr oranlarını daha da artıracaklarını söylüyor.


UMPAŞ HOLDİNG Hisselerİ Borsada 

UMPAŞ Holding hissedarlarının uzun süredir beklediği ve hisselerini alıp satma imkânına sahip olacakları süreç başladı. Konuyla ilgili Ekonometri dergisine konuşan UMPAŞ Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hilmi Alper, “Artık ortaklara pay dağıtma zamanı geldi” diyerek hissedarlarına müjdeyi verdi. Gerek mevzuatla ilgili, gerekse şirketin bilanço kârlılığı ile ilgili tüm işlemlerin gerçekleştiğini ifade eden Alper, ilkbaharda yapmayı düşündükleri olağanüstü genel kurul ile 14 yıl sonra hissedarların yüzünün gülmesini sağlayacaklarını belirtti.


Türkiye’nin İlk On Kuruluşu Arasında

Türkiye, seramik sektöründe Dünya’da 4. sırada, Avrupa’da ise 2. sırada yer alıyor. Seramik sektöründe güçlü bir yere sahip Türkiye’nin ilk on firması arasında yer alan Seranova Seramik, yeniledikleri vizyonlarıyla hedeflerini de büyüttüler. İvme kazanarak yoluna devam eden Seranova Seramik’te hedefin daha geniş bir pazara açılmak olduğunu söyleyen UMPAŞ Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hilmi Alper, bu hedef doğrultusunda çalışmaları sürdürdüklerini belirtiyor.


Bundan sonraki hedefleriniz neler?

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; line-height: 11.0px; font: 86.5px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; line-height: 11.0px; font: 9.5px 'Times New Roman'} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; line-height: 11.0px; font: 9.5px 'Times New Roman'; min-height: 10.0px} p.p4 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 10.0px 'Swis721 BlkCn BT'} p.p5 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: center; font: 11.0px Helvetica} p.p6 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: center; font: 11.0px Helvetica; min-height: 13.0px} span.s1 {letter-spacing: -0.2px} span.s2 {letter-spacing: -0.3px}

Yenilenen vizyonumuzla beraber dünya genelinde çok daha geniş pazarlara açılmayı hedefliyoruz. Şu ana kadar yaptığımız işlerden olumlu geri dönüşler aldık. Bu doğrultu da önemli girişimlerde ve anlaşmalarda bulunduk. Yaptığımız projelerde elde ettiğimiz başarı her geçen yıl ivme kazanıyor.